Алгоритм дій у випадку цькування

 

 

  • Якщо дитина стала свідком булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або безпосередньо директору.
    • Дитина може звернутися на гарячу лінію ГО "Ла–Страда — Україна" з протидії насильству в сім'ї або із захисту прав дітей, до соціальної сужби з питань сім'ї , дітей та молоді.до Національної поліції або Центру надання безоплатної правової допомоги.
  • Телефони:
    • дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)
    • гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000,
    • гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335,
    • уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20,
    • уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75,
    • центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103,
    • національна поліція України 102
  • Якщо свідком булінгу став педагог або інший працівник школи, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
  • Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу.
  • Директор школи має розглянути таке звернення та з'ясувати всі обставини булінгу. Директор скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії.
  • Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, директор зобовязаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

Порядок реагування закладу освіти на випадки булінгу (цькування)

  • Суб’єкти реагування на випадки булінгу:
    • здійснюють приймання повідомлень (в офіційній або неофіційній формі) про випадок та/або підозру  вчинення булінгу між учасниками освітнього процесу в закладах освіти.
  • Керівник закладу освіти:
    • разі отримання заяви про випадок булінгу (цькування) не пізніше однієї доби надсилає повідомлення до Бердянського відділу поліції, служби у справах дітей, Бердянського центру соціальних служб 
    • видає рішення про проведення розслідування:
    • визначає наказом склад комісії та дату засідання комісії;
    • готує матеріали для засідання (шляхом опитування учасників випадку, з’ясування наявності фото та відеофіксацій, психологічної характеристики сторін тощо);
    • інформує особу, яка звернулась із заявою, про подальший порядок її розгляду;
    • скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) не пізніше, ніж три робочі дні з дня надходження заяви про випадок або підозру з метою планування та застосування необхідних заходів реагування.

Перелік осіб, організацій, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства:

У школі:

  • до директора школи Білая Юрія Вікторовича;
  • до заступника директора з ОД Скиби Світлани Вікторівни (каб.28);
  • до психолога, педагога соціального Зарипової Світлани В’ячеславівни (каб. 24);
  • до класного керівника тощо.

У місті:

  • до територіального органу поліції або за телефоном 102.
  • до закріпленого за ЗЗСО №7 співробітника Бердянського ВП ГУНП в Запорізькій області капітана поліції Парсова Олександра Вікторовича.
  • до працівників ювенальної превенції відділу превенції Бердянського ВП ГУНП в Запорізькій області (вул. Грецька, 5, каб.330):
    • старшого інспектора - майора поліції Алейнікової Олени Юріївни;
    • інспектора - майора поліції Мороз Наталії Вікторівни;
    • інспектора - капітана поліції Тімченка Олександра Сергійовича.
  • до Служби у справах дітей (вул. Земська, 38, тел. (06153) 3-31-75, 3-65-17).
  • до Центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (вул. Університетська,
  • до спеціаліста Центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Ретс Юлії Володимирівни (вул. Верещагіна,10)

Телефони «Гарячих ліній»:

  • Національна «дитяча гаряча лінія» Центру «Ла Страда-Україна» 0-800-500-333
  • Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству (консультації юриста, психолога, соціального педагога): 116-123 (зі стаціонарного або з мобільного)